Om Addita
Vi hjälper er att effektivisera bemanningen!
Addita är ett modernt bemanningsföretag med målet att revolutionera vardagen för alla som arbetar med schemaläggning och personal. Vi erbjuder bemanningslösningar inom en rad olika verksamhetsområden och hjälper till med allt från vikarier vid sjukdom och ledighet till helhetslösningar, outsourcing och direktrekrytering.
Inga uppdrag är för små eller för stora för oss så ring oss idag oavsett om ni behöver hjälp 4 timmar i receptionen eller om ni önskar hjälp med ett helt team på heltid.
Team Addita är alla ett gäng positiva JA-sägare som älskar service, teknik och innovation. Vi drivs av möjligheten att få vara med och förändra en traditionell bransch med gamla invanda arbetssätt och ser fram emot att få vara med och fortsätta utveckla unika koncept och lösningar inom bemanning som effektiviserar och förbättrar upplevelser för kund såväl som kandidat.
Inom teamet har vi lång erfarenhet från bemanning och rekrytering. Vi kommer alla från en servicebakgrund och har arbetat inom de områden såsom som vi är verksamma inom.
Vårt främsta mål är att skapa unika kund- och kandidatupplevelser. Vi har lösningar oavsett om det är en kund som vill ha hjälp med bemanning akut samma dag eller en kund som vill ha hjälp att rekrytera in ett helt team till sitt lager.
Bakom Addita står grundarna till företaget DigitalTolk som revolutionerat tolkbranschen
Sedan 2015 har DigitalTolk förändrat tolkbranschen från grunden genom en unik digital plattform där tolkens kompetens alltid matchas mot kundens behov. Genom att vara digitala från födseln och automatisera det som ska vara automatiserat skapas förutsättningar för våra medarbetare, tolkar och översättare att genomföra jobbet på bästa tänkbara sätt.
DigitalTolk utsågs till årets framtidsgasell och Sveriges snabbast växande företag 2021 och har mottagit en rad andra prestigefulla priser såsom en av Sveriges fem mest innovativa Startups och vinnare i Post- och Telestyrelsens innovationstävling ”Bäst i branschen”.
DigitalTolk föddes under flyktingkrisen 2015 då vi såg att det saknades system för att göra det enkelt att få tag på tolkar. Samma gap ser vi att det finns när det kommer till att bemanna på ett träffsäkert och resurseffektivt sätt och vi använder nu samma tekniska plattform för att matcha jobb med talang.
KUNDERBJUDANDE
För att säkerställa att vi levererar bästa möjliga service har vi valt att fokusera främst på branscherna service och lager. Personalintensiva branscher med mycket folk i omlopp, ofta med ett varierande personalbehov och tillfälliga arbetstoppar. Genom ett flexibelt kunderbjudande kan vi säkerställa att kunden alltid har bästa förutsättningar men utan att dra på sig för stor risk eller för mycket management. Vi hanterar både rekrytering, tillsättning, sjukanmälningar och vikarier samt samlar alltid in feedback från kund och kandidat. På så sätt kan vi säkerställa en genomgående hög nivå och se till att kunder och kandidater blir uppmärksammande på eventuella förbättringsmöjligheter samt får hjälp att hantera dessa.
Med kombinationen tech och hjärta kan vi erbjuda en helt ny lösning inom bemanningsbranschen. Tack vare vår unika plattform kan vi både hjälpa företag att ta tillvara på sina interna resurser på ett helt nytt sätt och i det fall de interna resurserna inte räcker till integrerar systemet sömlöst med extern bemanning.
Vår unika och egenutvecklade teknik säkerdtäller korta ledtider och gör det möjligt att snabbt hitta passande kandidater som matchar just era bemanningsbehov, alltid med smidig hantering och hög träffsäkerhet.
Genom att ligga i framkant i tekniken gör att vi alltid kan leverera maximalt kundvärde såväl som att erbjuda attraktiva verktyg till våra medarbetare.